جذاب‌ترین خودروهای سال 2024: تجربه‌ای بی‌نظیر در Cool Car Cup

جذاب‌ترین خودروهای سال 2024: تجربه‌ای بی‌نظیر در Cool Car Cup

جذاب‌ترین خودرو سال 2024

در نخستین دوره مسابقه Cool Car Cup، بهترین خودروهای عملکردی سال گذشته را آزمایش کردیم و آن‌ها را در خیابان و پیست آزمایش کردیم.

مسابقه Cool Car Cup موتور1

عکس از: DW Burnett / Motor1
نویسنده: کایل کینارد
به‌روزرسانی: ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۲:۱۵ بعد از ظهر ET

به مسابقه Cool Car Cup خوش آمدید. این آزمایش شش خودروی برتر عملکردی سال 2024 را گرد هم آورده و آن‌ها را در موتور1 Thunderdome به چالش می‌کشد. در پایان برخی جاده‌های حماسی در کالیفرنیا و یک روز در پیست، برنده از گرد و غبار بیرون می‌آید.

در حالی که اصل Cool Car Cup به اندازه کافی ساده است، اصل راهنمای ما نیز همین‌طور است: کمتر، بیشتر است. به جای جمع‌آوری دوازده خودرو در حالی که تنها سه خودرو شانس برنده شدن دارند—همان‌طور که در تمام آزمایش‌های مجلات می‌بینید—تصمیم به ساده‌سازی گرفتیم. در این گروه هیچ خودروی اضافی وجود ندارد، فقط خودروهای برتر.

این به معنای حضور تیزترین خودروهای میانه‌موتور از لوتوس و پورشه، یک کوپه V-8 آستون مارتین، یک هایپرکار لامبورگینی، تنها خودروی برقی عملکردی که ارزش بردن به پیست را دارد و البته یک میاتا است.

پس چه چیزی یک "خودروی جذاب" را تعریف می‌کند و چگونه می‌تواند جام قهرمانی مقدس را به دست آورد؟ اول و مهم‌تر از همه، برنده Cool Car Cup باید شادی بیاورد. لامبورگینی Revuelto با ۱۰۰۱ اسب بخار ممکن است عملکرد بیشتری از میاتا ارائه دهد، اما در این آزمایش، آن‌ها در یک سطح برابر هستند.

فقط این ND میاتا را به گوشه‌ای با پدال گاز فشار دهید. خواهید دید چرا. گروه ما از رانندگان قبل از ورود، برای توانایی‌های عملکردی و مهارت‌های هندلینگ تأیید شده بودند؛ هر یک از آن‌ها اوایل امسال توسط کارکنان موتور1 رانده شده بودند تا اعتبار پایه هر خودرو را تأیید کنند.

اما ما می‌خواستیم برنده‌ای را برای مجموعه‌ای از فضایل بالاتر معرفی کنیم: اینکه چگونه یک خودروی عالی با واکنش فوری به نیت‌های راننده پاداش می‌دهد، حس شگفتی و هیجان آن‌ها را شعله‌ور می‌کند و چگونه تمام آن ویژگی‌های نامشهود می‌توانند یک خودروی عالی را به یک خودروی افسانه‌ای تبدیل کنند.

این یک چالش دشوار بود.

حتی با دهه‌ها تجربه جمعی در نوشتن مقالات بزرگ عملکردی، هیچ‌کدام از کارکنان موتور1 نمی‌توانستند مسابقه‌ای این‌قدر تقسیم‌شده را به یاد بیاورند. در شب پایانی آزمایش، در کنار میزی پر از پاستا و شراب قرمز، هر یک از کارکنان موتور1 برای خودروی مورد علاقه‌شان، با دندان و ناخن، جنگیدند.

آنچه در ادامه می‌آید، متنی است که هر رقیب را معرفی می‌کند، که توسط کارکنان موتور1 نوشته شده است که برای خودروی مورد علاقه‌شان با بیشترین اشتیاق جنگیدند. سپس داستان آزمایش ما آمده است: یک مسابقه در جاده‌های دره شمال لس‌آنجلس، به دنبال یک روز در پیست برای جدا کردن برنده از گروه تعقیب‌کننده.

لذت ببرید.

 

هیوندای Ioniq 5 N شایستگی حضور در اینجا و برنده شدن را دارد

به لطف هندلینگ ماهرانه و سرعت فوق‌العاده، I5 N رقبای بنزینی خود را به خاک می‌زند.

مشخصات
هیوندای Ioniq 5 N 2025
باتری: 84.0 کیلووات‌ساعت لیتیوم-یون
خروجی: 641 اسب بخار / 545 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 3.4 ثانیه
وزن: 4,861 پوند
قیمت: 67,295 دلار

بله. این یک خودروی برقی است. لطفاً آن چاقو را برای یک لحظه بگذارید، کارن، و به درخواست من گوش دهید.

هیوندای Ioniq 5 N 2024 یک نقطه عطف، یک پرچمدار، یک خط در شن است. هر کلیشه‌ای که انتخاب کنید، این هیوندای تلاش‌های دیگر رقبا را بی‌معنا می‌کند. آستون، میاتا، لوتوس و پورشه زمین جدیدی را نمی‌شکنند؛ آن‌ها فقط اجراهای عالی از برخی ایده‌های بسیار قدیمی هستند. لامبورگینی یک هایبرید است. مطمئناً. اما همچنین یک انتزاع، بزرگ‌نمایی هایپرکار و هیچ چیز بیشتر. مردمی که از این اسباب‌بازی میلیاردرها چه چیزی می‌توانند بگیرند؟

در عوض، هیوندای یک مسیر تازه را می‌شکند. این بهترین خودروی برقی عملکردی است که تاکنون ساخته شده و شاید تنها خودروی واقعاً عالی باشد (تا کنون).

در حالی که سایر خودروهای برقی سریع‌تر شتاب می‌گیرند، دورهای سریع‌تری را می‌زنند، G‌های بیشتری را می‌کشند و قیمت 67,000 دلاری هیوندای را زیر می‌زنند، هیچ‌کدام با این شکوه از یک چیکان عبور نمی‌کنند. هیچ‌کدام از خودروهای بنزینی در این آزمایش هم به این شکل نیستند. مطمئناً شکل آن به نان‌پزی برتون شبیه است، اما Ioniq 5 N به روشی می‌رانَد که خودروی ورزشی مورد علاقه‌مان می‌رانده است، یک 5-Series از دوران طلایی که در چند ضلعی‌های کره‌ای پوشیده شده است.

چه در پیچ‌های پیست و چه در پرش‌های جاده‌ای، هیوندای به خواسته شما مانند گل خیس شکل می‌گیرد و بیشتر از هر خودروی دیگری در اینجا اعتماد به نفس، آدرنالین و شادی تولید می‌کند.

از کالیبراسیون دقیق و ماهرانه هیوندای برای هر ورودی کنترل تشکر کنید. از موقعیت نشستن (به جلو، راست، فرمانده)، تا کالیبراسیون فرمان (آسان، مستقیم، احساسی)، تا کالیبراسیون ترمز (قوی، محکم، انعطاف‌پذیر)، Ioniq پیشتاز است. بعلاوه، آن از گوشه‌ای با گاز مانند آستون خارج می‌شود، به گوشه‌ای مانند میاتا می‌چرخد و پورشه را در یک درگ جا می‌گذارد.

در یک ویدیو از دوربین کلاه ایمنی که از کریس روزالس، نویسنده ما، ضبط شده است، شاسی در حال چرخش هیوندای هر گوشه را به یک لکه رنگ مرطوب تبدیل می‌کند و صدای ویدیو را با خنده‌های شاداب و سوت لاستیک پر می‌کند.

اگر جادوی این آزمایش این است که هر خودرویی در اینجا شایسته برنده شدن است، شخصیت است که یک خودرو را از بقیه جلوتر می‌برد. من این هیوندای "مدرن" را به خاطر توانایی‌هایش، ویژگی‌های نامشهودش و تعهدش به شادی انتخاب می‌کنم.

  • کایل کینارد، سردبیر اجرایی

 

میاتا قدیمی، "کم‌قدرت"، مقرون به صرفه و کامل است

در حالی که نسل چهارم میاتا به دهمین سالگرد خود نزدیک می‌شود، هنوز از هر خودروی ورزشی و سوپرکار دیگری همین سوال را می‌پرسد: چرا؟

مشخصات
مزدا MX-5 میاتا 2024
موتور: 2.0 لیتری چهار سیلندر خطی
خروجی: 181 اسب بخار / 151 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 5.7 ثانیه
وزن: 2,341 پوند
قیمت: 30,150 دلار

ما میاتا MX-5 2024 را به دلیل یک دلیل در این آزمایش گنجاندیم: این خودروی تساوی‌بخش است. یک میاتا شما را به شک می‌اندازد که آیا سایر خودروهای ورزشی یا سوپرکارها ارزش دارند، با وجود اینکه کندتر و ارزان‌تر از تقریباً همه آن‌هاست. این از زمان تولد میاتا همین‌طور بوده است.

برای 35 سال، میاتا معیار یک خودروی ورزشی سبک و سرگرم‌کننده با دیفرانسیل عقب بوده است. این خودرو هم در جاده و هم در پیست لذت‌بخش است، زیرا قدرت هرگز بیش از حد نیست؛ همیشه به اندازه کافی است. هر ورودی در میاتا احساس عالی دارد: خودرو به راحتی به دنده اول می‌رود، هر تغییر دنده را با صدای رضایت‌بخش پاسخ می‌دهد، با ثبات به سرعت‌های بالا و نقاط ترمز می‌رسد و با توزیع وزن 50-50 خود از گوشه‌ها عبور می‌کند. دنده دستی زیر دست شما به دلیل نصب مستقیم به جعبه دنده لرزش دارد، نه اینکه با کابل‌های بی‌معنی متصل شده باشد. میاتا واقعی است و احساس واقعی دارد.

یادمه بعد از چند دور در Streets of Willow با سقف باز و باد در موهایم وارد پیت شدم و فکر کردم: "فرقی نمی‌کند سایر خودروها چقدر جذاب باشند، این خودروی من است."

میاتا در سال 2016 وارد نسل چهارم خود شد، بنابراین خودرویی که به Willow آوردیم تقریباً یک دهه قدیمی است. اما وقتی میاتا را پشت سر هم با خودروهای جدیدتر و سریع‌تر راندم، از ماشین بیرون آمدم و فکر کردم: آیا این خودروها ارزش قیمت را دارند؟ لامبورگینی Revuelto با ۱۰۰۱ اسب بخار، که من عاشقش هستم، ۲۰ برابر بیشتر از میاتا هزینه دارد، اما آیا ۲۰ برابر بیشتر شادی به همراه می‌آورد؟ خیر. همین‌طور برای هر خودروی دیگر در این آزمایش.

یک میاتا شما را به شک می‌اندازد که آیا سایر خودروهای ورزشی یا سوپرکارها ارزش دارند، با وجود اینکه کندتر و ارزان‌تر از تقریباً همه آن‌هاست. مردم همیشه می‌گویند راننده‌ای که باید نگران باشید در یک روز پیست شما را عبور کند، در حال رانندگی با یک سوپرکار نیست—آن‌ها در حال رانندگی با یک میاتا هستند. زیرا کسی که میاتا را انتخاب می‌کند، می‌داند چه چیزی جذاب است.

  • آلانیس کینگ، سردبیر بزرگ، شبکه موتور اسپورت

 

هایپرکار لامبورگینی مغز شما را می‌شکند

Revuelto از بزرگ‌نمایی ساخته شده و پر از فناوری است. هر بار که رانندگی می‌کنید، شما را فریاد می‌زند: "ای خدا!" اگر فقط زمان داشته باشید که نفس بکشید.

مشخصات
لامبورگینی Revuelto 2024
موتور: 6.5 لیتری V-12 هایبرید
خروجی: 1001 اسب بخار / 793 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 2.5 ثانیه
وزن: 3,907 پوند
قیمت: 604,000 دلار

در زمان رونمایی لامبورگینی Revuelto، من نور proverbial را مشاهده کردم. حتی پس از محو شدن اولین برداشت‌ها، این خودرو بیشتر از همیشه درخشان است.

در آن اولین بررسی، من Revuelto را سوپرکار مدرن ایده‌آل نامیدم. و بعد از دو روز رانندگی در جاده‌های شگفت‌انگیز کالیفرنیا و پیست Streets of Willow، بر آن نظر خود پافشاری می‌کنم.

این خودرو هر ویژگی را دارد. طراحی فرامادی؟ چک. موتور بزرگ، با دور بالا و طبیعی؟ چک. هندلینگ که با اکثر خودروهای مسابقه‌ای مدرن رقابت می‌کند؟ چک. سرعت خطی خیره‌کننده؟ واضح است.

برخلاف بسیاری از هایپرکارهای هایبرید، Revuelto فناوری را به گونه‌ای استفاده می‌کند که فقط شادی را اضافه می‌کند، نه فقط سرعت. موتور 6.5 لیتری با 813 اسب بخار V-12 به همراه سه موتور الکتریکی، دو تا در جلو و یکی در بالای جعبه دنده، به کار گرفته شده است.

در سرعت‌های پایین، موتورها شتاب فوری یک خودروی برقی را ارائه می‌دهند. در بالاترین سرعت، موتور وارد عمل می‌شود و به 9,500 دور در دقیقه می‌رسد. این سریع‌ترین خودرویی است که من هرگز رانده‌ام و احتمالاً بهترین صدای آن را نیز دارد.

Revuelto هر ویژگی را دارد. با اینکه یک خودروی بزرگ است، Revuelto در گوشه‌ها کوچک می‌شود. یک سیستم چرخش عقب فوق‌العاده فعال و آنچه به نظر می‌رسد سریع‌ترین سیستم فرمان در بازار است، به این خودرو اجازه می‌دهد سریع‌تر از حتی میاتا تغییر جهت دهد. Revuelto یک ماشین عملکرد بی‌نقص است.

این بدان معناست که لامبورگینی یک انتخاب مطمئن است، درست است؟ خوب، با قیمتی که در آزمایش حدود 723,000 دلار است، Revuelto به اندازه یک خانه در حومه ساحلی شما هزینه دارد. این غیرقابل دسترسی است. نه خیلی جذاب.

اما ما هنوز از وجود Revuelto سپاسگزاریم. زیرا می‌دانید چه چیزی جذاب است؟ هزار اسب بخار، بخش بوق خدا از اگزوز و رنگ سبز شگفت‌انگیز که بدنه زاویه‌دار لامبورگینی را پوشانده است.

این خودرو به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است. این باعث می‌شود که برنده شود.

  • برایان سیلواسترو، معاون سردبیر

 

آستون مارتین Vantage: انتخاب فاحشه‌های باکلاس

در میان تمام خودروهای آزمایش، تنها این حیوان خشن که به دنبال چسبندگی است، به مغز من یک ضربه تند و تیز می‌زند. (زیاد به این یکی فکر نکنید).

مشخصات
آستون مارتین Vantage 2024
موتور: V-8 توربوشارژ 4.0 لیتری
خروجی: 656 اسب بخار / 590 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 3.5 ثانیه
وزن: 3,847 پوند
قیمت: 194,500 دلار

آستون مارتین Vantage شجاع‌ترین خودرو در این دسته بود که بیشترین ضربات را به سمت حریفان وارد کرد. اولین فکر شما: اما این یک آستون است، نباید به طور عینی خوب باشد، فقط باید زیبا و سریع و ترسناک باشد.

با این حال، من عاشق داخلی جدید آستون بودم، با سوئیچ‌های "تُنک تُنک"، سطوح چرمی طراحی شده و موقعیت نشستن در عمق ماریانا. من عاشق بدنه نفس‌گیر آن بودم که بر روی استخوان‌های آلومینیومی متصل آستون کشیده شده است. اما بیشتر از همه، Vantage بهترین خودروی رانندگی در کل آزمایش بود.

چقدر غیرمعمول—یک آستون در آزمایشی با یک پورشه RS بهترین خودروی رانندگی بود. اما در تقریباً هر معیار حیاتی پورشه را شکست داد. نه با موضوعات خسته‌کننده و بینی‌دار مانند منحنی‌های تلاش فرمان، یا هندلینگ در حد مرز چسبندگی، یا زمان‌های دور. آستون فقط احساس بهتری داشت.

چه در حال گردش در شهر باشد یا انجام کارهای تروریستی در یک جاده دره یا انجام کارهای پیست در پیست اختصاصی شرکت، آستون در هر جا می‌رقصید. این خودرو در لبه چسبندگی رقصید و با یک محور جلو ثابت و یک عقب که همیشه در حال بازی "گرفتم دماغت!" بود، می‌رقصید.

هرگز آرام نمی‌شد، هرگز کاملاً یکجا نمی‌نشست و واقعاً نمی‌توانست به سرعت کار رانندگی را به طور تمیز انجام دهد. این یک بی‌نظمی بود.

چقدر غیرمعمول—یک آستون در آزمایشی با یک پورشه RS بهترین خودروی رانندگی بود. اما در تقریباً هر معیار حیاتی پورشه را شکست داد. این بی‌نظمی‌ای بود که من عاشق آن بودم و در هر گوشه دور می‌زدم. یک بی‌نظمی با دقت کالیبره شده، بی‌قید و شرط که تنها اگر اجازه دهید حرکت کند و به دنبال چسبندگی خود بگردد، معنا پیدا می‌کند.

برخلاف همه چیز دیگر در Cool Car Cup، Vantage برای بالاترین درصد رانندگان تنظیم شده است، نه پایین‌ترین حد. آستون تنها خودرویی است که در اینجا اهمیتی نمی‌دهد که آیا می‌توانید آن را کنترل کنید یا نه. و به همین دلیل، بهترین خودرویی است که در اینجا حضور دارد.

 

هیچ چیز مانند 718 Spyder RS وجود ندارد

رانندگی سریع با آن به قدری آسان است که شما را به رانندگی سریع‌تر وادار می‌کند.

مشخصات
پورشه 718 Spyder RS 2024
موتور: 4.0 لیتری شش سیلندر تخت
خروجی: 493 اسب بخار / 331 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 3.2 ثانیه
وزن: 3,214 پوند
قیمت: 166,195 دلار

"می‌خواهم یک سال را صرف یادگیری و تسلط بر این خودرو کنم." این چیزی است که من در دفترچه Spyder بعد از اولین جلسه پیست نوشتم. این اغراق نیست. این تنها خودرویی است که آرزو دارم دوباره داشته باشم.

این به این دلیل است که پورشه سرعت واقعی را به طرز فریبنده‌ای در Spyder RS آسان می‌کند. من این را زمانی متوجه شدم که در دور اول کمی در پیچ اول زیاده‌روی کردم و به خاطر چسبندگی تقریباً بی‌پایان خودرو، به خودم اطمینان بیشتری پیدا کردم و با موفقیت از آن خارج شدم.

یک بعدازظهر که جاده‌ها را می‌تراشیدم و چند دور داغ می‌زدم، کافی نبود تا تمام قابلیت‌های این خودرو را درک کنم. رانندگی سریع با آن آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است. بیشتر از هر خودروی دیگری در اینجا، این خودرو خواستار تسلط است.

نویسنده کریس روزالس معتقد است که Spyder به اندازه کافی سخت نیست که برچسب RS را بپوشد، که ممکن است یک بحث باشد اگر این یک مسابقه برای جذاب‌ترین خودروی پیست باشد. سردبیر برایان سیلواسترو می‌خواهد یک دنده دستی، اما برای همین GTS 4.0 وجود دارد.

زدن پدال‌های PDK در حالی که صورت شما از G‌های جانبی تغییر شکل می‌یابد، با حال و هوای سخت Spyder مطابقت دارد. لمس جادویی این خودرو این است که هم فوق‌العاده توانمند و هم به راحتی قابل دسترسی است. این واقعاً سوپرکار روزمره است.

رانندگی سریع با آن آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است. بیشتر از هر خودروی دیگری در اینجا، این خودرو خواستار تسلط است. علاوه بر این، رانندگی با Spyder RS تجربه‌ای کاملاً منحصر به فرد است. افرادی که به دنبال هایپرکارهای V-12 هستند، از جمله لامبورگینی، تعداد محدودی دارند. هنوز هم چند کوپه V-8 با موتور جلو وجود دارد که دوست دارند برقصند. خودروهای برقی فوق‌العاده قوی هر سه‌شنبه معرفی می‌شوند. اما 718 با موتور میانه‌اش شش سیلندر تخت رقیبی ندارد. این واقعاً پورشه است.

این باعث می‌شود که در کاغذ بسیار جذاب باشد. مهم‌تر از آن، آن سقف باز، آن ظاهر کلاسیک و تمام آن صدا؛ پورشه شما را در حین رانندگی احساس جذاب‌ترین بودن می‌کند. این بی‌دلیل نیست. شاید همه چیز باشد.

  • کریستوفر اسمیت، سردبیر اخبار

 

لوتوس امیرا ممکن است ما را نجات دهد

در دریایی از خودروهای عملکردی کمتر متمرکز و بیشتر سازش‌پذیر، قدیمی‌ترین و واقعی‌ترین بهترین است.

مشخصات
لوتوس امیرا V-6 2024
موتور: V6 سوپرشارژ 3.5 لیتری
خروجی: 400 اسب بخار / 310 پوند-فوت
0-60 مایل در ساعت: 4.2 ثانیه
وزن: 3,257 پوند
قیمت: 107,750 دلار

آیا کسی از جهتی که خودروهای ورزشی امروز پیش می‌روند خوشش می‌آید؟ وزن‌های رو به افزایش، فناوری برای خود فناوری، قدرت بیشتر از آنچه کسی می‌تواند استفاده کند، و دنبال کردن اعداد به جای تعامل... لوتوس امیرا یک ضدسم است.

این خودرو میانه‌موتور، دیفرانسیل عقب، سبک وزن است، قدرت کافی دارد و تنها خودروی دیگری است که در اینجا (به جز میاتا) دارای پدال کلاچ است. این ترکیب ایده‌آل برای یک خودروی راننده است که توسط کسانی که معیار را برای دهه‌ها تعیین کرده‌اند، تفسیر شده است.

امیرا مدت‌هاست که در حال آمدن بود. لوتوس آن را در سال 2021 معرفی کرد، اما تحویل‌های ایالات متحده تنها اوایل امسال آغاز شد. فکر می‌کنم ارزش انتظار را داشت. شما تجربه کلاسیک رانندگی لوتوس را دارید، اما در یک بسته بالغ‌تر. برخلاف تقریباً هر لوتوس دیگری قبل از آن، امیرا احساس یک خودروی واقعی را دارد. و نه، این یک تحقیر با ستایش ضعیف نیست. این خودرویی است که می‌توانید در برابر یک کوروت یا یک کیمن قرار دهید و در تمام جبهه‌ها رقابت خواهد کرد.

این یک آزمایش با برخی از واقعیت‌های عملکردی است، قطعاً، اما در نهایت، ما به دنبال چیزی نامشهودتر هستیم. خودروهایی که ما را احساس جذاب بودن می‌کنند، الهام‌بخش تمایل هستند و ما را برای یک دور دیگر در رویاهای‌مان می‌گذارند. امیرا به سادگی تمام این‌ها را برای من انجام می‌دهد. این خودرویی است که می‌خواهم در سفرهای طولانی و مناظر زیبا ببرم، خودرویی که می‌خواهم در دورهای بی‌پایان برانم و در حقیقت، خودرویی که می‌خواهم در شهر برانم و انعکاس آن را در پنجره‌های عبوری ببینم.

برخلاف تقریباً هر لوتوس دیگری قبل از آن، امیرا احساس یک خودروی واقعی را دارد. و نه، این یک تحقیر با ستایش ضعیف نیست. من نمی‌خواهم تظاهر کنم که این خودرو کامل است. دنده‌اش، بهتر از تلاش‌های قبلی لوتوس، هنوز هم کمی دست و پاگیر است؛ پدال‌ها خیلی نزدیک به هم و جابجا هستند و خوب است که یک صندوق جلو داشته باشیم. اما، این خودرویی است که بعد از یک سفر طولانی از آن پیاده می‌شوید و لبخندی آگاهانه بر چهره‌تان دارید. و این خودرویی است که به آن با اشتیاق نگاه می‌کنید در حالی که از آن دور می‌شوید. به عبارت دیگر، هر چیزی که یک لوتوس باید باشد و بیشتر.

  • کریس پرکینز، سردبیر ارشد

 

جاده

آزمایش‌های دره‌ای عملکرد و کارایی خود را در برابر بزرگ‌ترین گنجینه کالیفرنیا: جاده‌های حماسی آن قرار می‌دهد.

این منطقه دره کالیفرنیا است. ما در ارتفاعات بالای کوه‌ها در شمال سانتا کلاریتا قرار داریم و به بهترین آسفالت این ایالت خیره شده‌ایم، باندی از جاده‌های مارپیچی بی‌پایان که از صخره‌های ماسه‌سنگی حک شده‌اند.

در این ارتفاع، هوای سرد صبح پوست شما را به کاغذ برنجی تبدیل می‌کند و داخل بینی شما را جمع می‌کند. اما حتی در این اواخر سال، هیچ برف کوچکی برای کدر کردن روز ما وجود ندارد. فقط آن نور طلایی کالیفرنیا که جاده‌های بی‌پایان را پوشانده است. و همه آن‌ها مال ماست.

هرچند خریداران خودروهای ورزشی به عملکرد در پیست نیاز دارند، زمان‌های دور برای اکثر مردم فقط یک انتزاع هستند که تنها در مکان‌های بار می‌توانند مفید باشند. اما در جاده‌های قدرتمند آمریکا، روح خودروهای ورزشی واقعاً آواز می‌خواند.

و چه سمفونی‌ای جمع کرده‌ایم.

ما در ارتفاعات بالای کوه‌ها در شمال سانتا کلاریتا قرار داریم و به بهترین آسفالت این ایالت خیره شده‌ایم، باندی از جاده‌های مارپیچی بی‌پایان که از صخره‌های ماسه‌سنگی حک شده‌اند.
هیچ چیزی به اندازه صدای 9,000 دور در دقیقه پورشه 718 Spyder RS فریاد نمی‌زند. یک ورودی در هر دو شانه به سرعت هوای کابین را می‌بلعد، به قدری سریع که گویی یک ماسک اکسیژن از سقف بیرون می‌آید. یا حداقل، اینطور به نظر می‌رسد از صندلی راننده.

در عوض، موتور 4.0 لیتری شش سیلندر تخت RS تجربه من را از 40 فوت دور تحت سلطه قرار می‌دهد، مانند یک سگ زخمی که به کاپوت آستون مارتین Vantage نارنجی آتشین من زوزه می‌کشد.

وقتی نویسنده کریس روزالس—راهنما و راهنمای ما در دره—پورشه را از یک پارکینگ سنگی خام بیرون کشید و به جاده Spunky Canyon Road رفت، نگاهش از پنجره به گونه‌ای بود که گویی یک چالش است.

پس من خط را قطع کردم و آستون را به سپر RS جوش دادم درست وقتی که به سمت پله‌های آسفالت به سمت مخزن بزرگ Bouquet پایین می‌رفتیم. می‌دانستم که از نظر استعداد، دانش محلی، شجاعت و طول دم اسبی زیبا در موقعیت بدی قرار دارم، اما ابزار مناسب را در دستانم داشتم تا مسابقه را برابر کنم.

موتور V-8 آستون مارتین با قدرت بالا هر زمان که جاده صاف می‌شد، پورشه را به عقب می‌کشید. من دیدم که روزالس پورشه را به هر پیچ می‌برد، آن جلوی مرتب و مطمئن از هر قله عبور می‌کرد و با تمام اعتماد به نفس و کارایی آلمانی از دو خط زرد بیرون می‌رفت.

من به موتور آستون تکیه کردم—که در پایین با صدای بم و در بالا با صدای زنگی غرش می‌کرد—تا روزالس را دوباره به عقب بکشم، اما وقتی که لبه‌های جاده با صخره‌های به اندازه گریپ‌فروت آشنا می‌شدند، این کار ترسناک بود.

پیچ به پیچ، پورشه چیزی جز کمال مرتب تولید نمی‌کرد. وزن آستون در زمان ترمز شدید باعث ایجاد لحظات غرق شدگی بزرگی می‌شود و بدنه در هنگام ورود به پیچ به سرعت تکان می‌خورد. اما فراتر از اولین برداشت شما از یک خودروی سنگین و غرق شده، شخصیت واقعی آستون وجود دارد.

این یک کامارو ZL1 با رفتارهای بد و کفش‌های سفارشی است. این آستون زیبا از شما ایمان می‌خواهد و با اعتماد به نفس در هر گوشه پاداش می‌دهد، اما فقط اگر شجاعت کافی برای درخواست آن را داشته باشید.

شجاعت دقیقاً چیزی است که شما در اینجا به لامبورگینی Revuelto نیاز دارید. دیدن آن برای هر عابری در اینجا شوک‌آور است، از برادران راکابیلی با کلاه‌خود به عقب تا کارگران عمومی با چکمه‌های فولادی. اما Revuelto حتی بیشتر از آن در این جاده‌های باریک شوک‌آور است.

هر زمان که جاده کج می‌شد و من جرات می‌کردم تا پایم را روی گاز لامبو بگذارم، فضای پایم پر از فحش می‌شد. من از این خودرو، صدای هیجان‌انگیز موتور آن در 9,500 دور در دقیقه و نحوه شتاب 1,000 اسب بخاری آن که حواس شما را غافلگیر می‌کند، شگفت‌زده شدم.

این هایپرکار V-12 به سادگی بیش از حد توانمند است تا در اینجا از آن بهره‌برداری شود، نه بدون تمایل به بوسه مرگ. اما جادوی این هایپرکار این است که هیچ‌گونه جذابیتی ندارد که در دو دهم نیز کمتر از سفر از دروازه‌های شعله‌ور والهالا باشد.

آیا همیشه جذابیت میاتا همین نبوده است؟

این قهرمان کوچک زیبا نمی‌تواند سپر لامبورگینی را نگه دارد، اما جهنم، اگر نتواند تلاش کند. به ویژه در ND3 میاتا که به طور کامل بازنگری شده است، سومین تلاش مزدا برای نسل چهارم روستر بی‌زمانش.

این مدل RF ممکن است در مقایسه با رقبا سرعت بالایی نداشته باشد، اما به همان اندازه زیبا است و هنوز هم عالی برای رانندگی است و هر نیت خود را با کمی غرق شدن یا چرخش، کمی چرخش یا ریتم "راوراوراو" لاستیک که به آخرین نفس‌های چسبندگی نزدیک می‌شود، منتقل می‌کند.

فرمان به طرز قابل توجهی بهترین در آزمایش است و دنده دستی شکی ناپذیر قهرمان است. از نظر تعامل راننده، نمی‌توانید مزدا را در اینجا شکست دهید. بعلاوه، این خودرو واقعاً در جاده‌ها جا می‌شود و اجازه می‌دهد تا جاهای دیگری به جز "مرکز مرده یا مرگ آتشین سریع" قرار گیرد.

و سپس عامل سقف باز وجود دارد. چرا در اینجا رانندگی کنید اگر نمی‌توانید برنزه کنید؟

اما یک قهرمان دیگر برای تعامل در حال پرواز در بالای سر است. در حالی که به سمت جاده‌های دره بعد از یک توقف طولانی ناهار برمی‌گشتم، من به پدال گاز لوتوس امیرا فشار دادم، فقط برای اینکه شیر bypass روی موتور سوپرشارژ آن را از آینه عقب ببینم.

تأیید: هیچ چیز نمی‌تواند صدای سوپرشارژر را شکست دهد.

آن شیر، که از طریق آینه عقب قابل مشاهده است، یک نشانه از آخرین نسخه امیرا، لوتوس ایورا محبوب است. همچنین سایر ویژگی‌های قابل تحسین امیرا، یعنی قدرت موتور سوپرشارژ V-6 و دنده دستی پاسخگو و دقیق آن وجود دارد. بعلاوه، شاسی راحتی که در هموار کردن ناهمواری‌های میانه پیچ‌ها به ورودی‌های احساسی به ستون فقرات شما می‌پردازد.

در نهایت، هیوندای وجود دارد. میاتا ممکن است در اینجا کمترین قدرت را داشته باشد، اما Ioniq 5 N واقعاً قهرمان است. شما می‌دانید چرا.

اما این خودروی برقی مانند آتش‌سوزی در میان این کارکنان مشکوک و بدبین گیر کرده است و با هر شتابی که از روی تپه‌ها پایین می‌رفت، طرفداران جدیدی به دست آورد. (به جز یک سردبیر: عدم وجود بازخورد شنیداری باعث شد سردبیر بزرگ، آلانیس کینگ، دچار حالت تهوع شود، بنابراین قبل از خرید این یکی را امتحان کنید).

Ioniq راحت‌ترین و آرام‌ترین خودروی جاده‌ای در اینجا بود، ساکت و متواضع به طریقی که فقط خودروهای برقی می‌توانند باشند. این خودرو در مراحل انتقال خسته‌کننده محبوب است. تا زمانی که یک سوئیچ واحد را در داشبورد فشار دهید، یک میانبر یک لمسی که صدای موتور تقلبی، جعبه دنده تقلبی را روشن می‌کند و کنترل‌های چسبندگی و پایداری را غیرفعال می‌کند.

از آن نقطه به بعد، Ioniq چشم طوفانی بر روی چرخ‌ها است. این یک اوباش دقیق اما خشن است که با دو موتور مجهز شده و تا 641 اسب بخار را به چهار چرخ می‌فرستد. یک حالت درفت وجود دارد، به همراه فرمان قابل تنظیم، دمپینگ و حساسیت گاز. هیوندای در اینجا تمام تلاش خود را کرده تا بهترین خودروی برقی عملکردی ساخته شده را بسازد و موفق شده است.

این خودرو می‌تواند هر چیزی را تا لامبورگینی در این جاده‌های دره دنبال کند و به ما باور کنید، همه ما سعی کردیم این جعبه کفش قرمز گیلاس را از آینه‌های عقب‌مان دور کنیم.

پس از یک روز رانندگی بی‌پروا. منظورم... رانندگی بی‌پروا و مسئولانه است، ما در آن پارکینگ سنگی کنار مخزن ایستادیم و از شانس خود شگفت‌زده شدیم. نظرات در هوای غروب مانند یک دسته پروانه پرواز کرد.

لامبورگینی در اینجا کار نمی‌کند. میاتا خودروی جاده‌ای خداوند است. هیوندای نیاز به شارژ دارد. وقت شام است.

اما هیچ برنده‌ای تاج‌گذاری نشد. قهرمان Cool Car Cup باید منتظر بماند تا رقبای ما با چالشی حتی بزرگ‌تر از این قله‌های تیز ماسه‌سنگی روبرو شوند: پیست.

  • کایل کینارد، سردبیر اجرایی

 

پیست مسابقه

ما کرنومتر را کنار گذاشتیم اما به دنبال لبه‌ها و استعدادهای رقبای مختلف خود در معبد سرعت بالا و بیابان‌های آمریکا بودیم.

علاقه‌مندان SoCal همه چیز دارند: گرما در تمام سال، جاده‌های دره و البته، Willow Springs. این مکان یک یادگار خشن و جذاب است. ما به اینجا آمدیم زیرا خوب، ما به تاریخ Willow علاقه‌مندیم، اما همچنین برای کشش پاهای رقبای خود.

 

توجه: ما زمان‌های دور را ثبت نکردیم.

دنبال کردن دهم‌ها نشان می‌دهد کدام خودرو سریع‌ترین است، اما سریع‌ترین به معنای بهترین نیست. هدف Cool Car Cup پاداش دادن به احساس است، نه اعداد سرد و سخت. زمان‌های دور بخشی از این معادله است، اما ما همچنین به دنبال احساساتی هستیم که هر خودرو منتقل می‌کند.

در Willow Springs، ما به دنبال آن حس خاص بودیم. اینکه چگونه هر خودرو به ما احساس می‌دهد، چگونه با ما ارتباط برقرار می‌کند و چطور می‌تواند ما را به سمت خود جلب کند. اینجا جایی است که ما می‌توانیم واقعاً بفهمیم که هر خودرو چه احساسی را منتقل می‌کند.

ما در اینجا در Willow Springs، در حال رقابت با یکدیگر، با یکدیگر در حال آزمایش و تجربه کردن هستیم. در حالی که خودروها به دور پیست می‌چرخند و صدای موتورهایشان در هوا طنین‌انداز است، ما از هر لحظه لذت می‌بریم و با دقت به جزئیات توجه می‌کنیم.

چالش واقعی در اینجا نه تنها در سرعت، بلکه در نحوه تعامل خودرو با راننده و احساساتی است که در طول رانندگی ایجاد می‌کند. آیا خودرو به ما اعتماد به نفس می‌دهد؟ آیا ما را به چالش می‌کشد؟ آیا ما را به سوی لذت و هیجان سوق می‌دهد؟

در پایان روز، برنده Cool Car Cup نه تنها بر اساس زمان دور، بلکه بر اساس تجربه کلی رانندگی و احساسی که ایجاد می‌کند، انتخاب می‌شود. اینجا جایی است که ما به دنبال آن حس خاص هستیم که فقط یک خودرو می‌تواند به ما بدهد.

ما به جاده‌های دره بازمی‌گردیم، با خاطراتی از روزی پر از هیجان و لذت، و با امید به اینکه در آینده دوباره این تجربه را تکرار کنیم.

 

نتیجه‌گیری

در نهایت، Cool Car Cup فرصتی است برای جشن گرفتن خودروهایی که نه تنها سریع هستند، بلکه احساسات و تجربیات بی‌نظیری را نیز به ما ارائه می‌دهند. این خودروها نه تنها در پیست بلکه در دل ما نیز برنده هستند.

از شما برای همراهی در این سفر سپاسگزاریم و امیدواریم که در آینده نیز با هم به جاده‌ها برویم و از لذت رانندگی بهره‌مند شویم.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.