2024 Ford F-150 Tremor
فورد F-150 ترمور فیسلیفت شده بهترین وانت فول سایز از نظر ظاهری در بازار است، که این امر به کمک رقابت حاصل شده؛ پیشنهاد رم جذاب است اما کمی غیرمتناسب به نظر میرسد، و سیلورادو با چراغهای عجیب و بریده بریدهاش ظاهری ناخوشایند دارد. جیامسی سیرا خوب است، تا زمانی که مشکلی با کامیونهایی که لبخند میزنند نداشته باشید. و جلوپنجرهی بهطرز خندهداری بزرگ تویوتا تاندره شبیه چیزی است که Road Runner روی دیواری میکشد تا Wile E. Coyote را فریب دهد.
فورد F-150 ترمور همچنین چیزی دارد که هیچکدام از این کامیونها ندارند: تقارن. خانههای چراغ جلو به طور متناسب با جلوی کامیون طراحی شدهاند و بهطور منظم در یک جلوپنجره مستطیلی با یک الگوی مشبافت هیجانانگیز قرار گرفتهاند. اگر ظاهر ترمور به یک نمودار ون تعلق میگرفت، در وسط بخشهای محافظهکارانه، مردانه و افراطی قرار میگرفت. و ترمور همانطور که ظاهرش خوب است، عملکرد رانندگی خوبی هم دارد.
متأسفانه مشکلی وجود دارد: واقعاً 81,000 مشکل.
مشخصات سریع: فورد F-150 ترمور 2024
موتور: موتور V-6 تویین توربوشارژ 3.5 لیتری
قدرت: 400 اسببخار / 510 پوند-فوت گشتاور
مصرف سوخت: 16 در شهر / 21 در بزرگراه / 18 ترکیبی
ارتفاع از زمین: 9.4 اینچ
قیمت پایه / قیمت تستشده: 66,145 دلار / 81,865 دلار
قبل از اینکه به قیمت بالای آن بپردازیم، بیایید نگاهی به این فورد F-150 ترمور خاص بیندازیم. این خودرو پوشیده از رنگ Iconic Silver است که به خودی خود میتوانست خستهکننده باشد، اما رنگهای نارنجی و چرخهای مشکی این مدل باعث جذابیت آن میشود.
با توجه به کسی که خیلی از خودروهای خاکی و نقرهای خسته شده، این ممکن است بهترین پیکاپ برای من باشد. و مطمئناً این خودرو قدرتمند است، عمدتاً به دلیل لاستیکهای 33 اینچی General Grabbers روی چرخهای 18 اینچی که باعث ارتفاع سواری کمی بالاتر شده است. فورد همچنین برای ترمور سیستمهای فرمان، بازوهای کنترل، رینگها و دمپرهای خاص خودش را در نظر گرفته است. در عقب، فنرهای برگ ارتقا یافته هستند.
با افزودن گروه تجهیزات Tremor High، کامیون یک دیفرانسیل Torsen در جلو خواهد داشت. این تنها راه برای دسترسی به جعبه انتقال رپتور با تنظیمات خودکار 4x4 است. و اگر علاقهمند به سپر جلوی مدولار هستید، باید این گزینه را انتخاب کنید. این نه تنها به ظاهر ترمور میآید، بلکه زاویه نزدیک شدن آن را به 27.6 درجه برای عبور از موانع خاکی افزایش میدهد. تنها رپتور در خانواده F-150 زاویه نزدیکتر از این دارد، و زاویه خروج 24.3 درجه ترمور حتی از رپتور بیشتر است.
مزایا: ظاهر جذاب، عملکرد عالی در جاده و آفرود، درب پشت Pro Access ساده و کارآمد
در تجربیات آفرودی من با این خودرو، هیچگاه احساس نگرانی در مورد گیر کردن نداشتم. حتی بدون قفلکننده جلو Torsen، نمیتوانم وضعیتهایی را تصور کنم که ترمور واقعا گیر کند. این کامیون احساس اعتماد به نفس دارد و در موانع به طور عمدی حرکت میکند، حتی زمانی که سیستم تعلیق آن از روی زمین ناهموار عبور میکند. مگر اینکه در حال عبور از تنه درختها یا صخرههای سنگی باشید، ارتقاهای مکانیکی ترمور مشکل بزرگی ایجاد نمیکنند.
معایب: مصرف سوخت زیاد، گیربکس دستوپاگیر، قیمت رپتور
تقارن در داخل کابین ترمور نیز با یک نمایشگر دیجیتال 12 اینچی استاندارد برای راننده که با صفحه نمایشگر مرکزی 12 اینچی هماهنگ است، انعکاس مییابد. این نمایشگر قابل تنظیم است و بسته به حالت رانندگی، اطلاعات پایه را به وضوح و بهطور مؤثر نشان میدهد. در حالت آفرود، دورسنج به یک قطبنما بزرگ تبدیل میشود و شاخصهای شیب و چرخش نیز اضافه میشود. در وسط صفحه نمایشی از درایوترن ترمور با اطلاعات زاویه فرمان و قفل دیفرانسیلها قرار دارد.
اما مشکلی که در مدت زمانی که با ترمور داشتم پیش آمد این بود که چراغهای جلو بعد از شستشو ماشین مانند طوفان اوایل نوامبر مه آلود شدند. این به طور طبیعی به دلیل تهویه خانههای چراغ است، که البته مه ظرف نیمساعت ناپدید میشود، اما دیدن چراغهای خودرو با رطوبت درون آن ناخوشایند است.
در چندین مورد، گیربکس 10 سرعته ضربه محکمی در هنگام تعویض دندهها وارد میکرد. به انصاف باید بگویم که این خودرو ممکن است در تستهای آفرودی سنگینتر آزمایش شده باشد، اما از آنجایی که فورد یکی از برندهای پر بازگشتی در آمریکا است، نمیتوان از این موضوع غافل شد.
این مشکلات باعث نشد که من از ترمور لذت نبرم. این یک وانت فوقالعاده است، اما بیایید به آن 81,000 مشکل بپردازیم. وقتی همه چیز را در نظر بگیرید، این ترمور خوب مجهز قیمت 81,865 دلار دارد. این بیشتر از قیمت رپتور بدون آپشن است، که همچنان فضای داخلی لوکس با ویژگیهای بسیار و 50 اسببخار بیشتر دارد. اما بدتر از آن این است که با همان 81,000 دلار میتوانید یک رم 1500 RHO با قدرت بیشتر و تواناییهای آفرودی بهتر بخرید.
میتوانید ترمور را با قیمت پایه 66,145 دلار بخرید، اما فورد بیشتر ویژگیهای محبوب را در گروه تجهیزات اختیاری 11,710 دلاری قرار داده است. این ویژگیها شامل دیفرانسیل جلو، قفلهای خودکار 4x4 و نمایشگر هدآپ است که بهطور ضروری باید انتخاب شوند. در کنار آنها، صندلیهای گرم و سرد و سیستم صوتی B&O 14 بلندگو، دوربین 360 درجه و غیره قرار دارند. حقیقتاً این یک مقدار زیادی ویژگیهای اجباری است فقط برای چند ویژگی که واقعاً میخواهید، و این تجربه کلی ترمور را برای من تلخ کرده است.
با وجود اینکه ترمور خودرو جالبی است، حتی با قیمت پایه 66,145 دلار هم فروش سختی خواهد داشت. رپتور با قیمت حدود 70,000 دلار شروع میشود و تنها در صورتی فورد را انتخاب میکنم که آن را با HUD، سپر جلو، دوربین 360 درجه و درب پشت Pro Access بگیرم. حتی در این صورت هم نمیتوانم مطمئن باشم که طراحی متقارن F-150 من را جذب کند. حالا که RHO در بازار است، فکر میکنم بسیاری از خریداران به همین نتیجه خواهند رسید.
تا زمانی که فورد قیمتها را تنظیم نکند، ترمور بیشتر بهعنوان یک خودروی نمایشگاهی در نمایندگیها خواهد ماند و نتواند بهعنوان یک جایگزین مقرونبهصرفه برای رپتور لذتبخش باشد.
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.