من شخصاً النترای قبلی با چهره شیبدار و جلوپنجره بزرگش را دوست داشتم. هرچند افراد کمی با من موافق بودند، به همین دلیل هیوندای پس از تنها دو سال حضور در بازار، این سدان نسل هفتم را مورد بازنگری قرار داد. این خودرو هنوز هم زیبایی خود را دارد، اما جلوپنجره اکنون متناسب با دریچه در قسمت پایین fascia است که به این سدان جمع و جور ظاهری شبیه به کوسه میدهد. من کوسه ها را دوست دارم.
و اما نکته جالب، ۵۱ مایل بر گالنی است که من به طور متوسط در حدود ۴۰۰ مایل رانندگی، طبق کامپیوتر النترا، تجربه کردم. نیمی از این مسافت با سرعت ۷۵ مایل در ساعت در بزرگراه طی شد و وقتی بالاخره در یک پمپ بنزین توقف کردم، هنوز یک چهارم باک بنزین داشتم. اگر تحت تأثیر قرار گرفتم به این دلیل است که واقعاً النتیرا با تریم Limited و امکانات لوکسش، ارزش برچسب قیمت ۳۰۰۰۰ دلاریاش را دارد.
مشخصات سریع هیوندای النترا هیبرید Limited مدل ۲۰۲۵
- موتور: چهار سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی
- قدرت: ۱۳۸ اسب بخار / ۱۹۵ پوند فوت
- میزان مصرف سوخت: ۴۹ شهر / ۵۲ بزرگراه / ۵۰ ترکیبی
- قیمت پایه / قیمت تست شده: ۲۶۲۵۰ دلار / ۳۱۲۸۰ دلار
بله، من میدانم که فقط ۱۳۸ اسب بخار زیر کاپوت است، اما اجازه ندهید این عدد شما را از امتحان کردن این خودرو منصرف کند. موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به تنهایی ۱۰۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و موتور الکتریکی بقیه آن را تامین میکند. مطمئناً سریع نیست و من هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم - اما ناامیدکننده هم نیست. به طور خلاصه، قدرت النترا فراتر از انتظار است.
این قدرت مدیون گشتاور هیبریدی است که در حدود ۴۰۰۰ دور در دقیقه به ۱۹۵ پوند فوت میرسد. اما این همه ماجرا نیست. موتور الکتریکی ۱۲۵ پوند فوت از این نیرو را تولید میکند و فوراً به آن میرسد. این برای گردش به چپ در میان ترافیک سنگین شهر با سرعت ۴۵ مایل در ساعت، حتی با یک ماشین پر از سرنشین بالغ، ایدهآل است. قدرت در همه موقعیتها کافی است، اما مهمتر از آن، در جایی که رانندگان روزانه بیشتر به آن نیاز دارند - یعنی در دور موتور پایین و متوسط - عملکرد خوبی دارد. شما در هیچ مسابقه شتابی برنده نخواهید شد، اما در بیشتر موقعیتها پشت فرمان احساس اعتماد به نفس خواهید کرد.
همچنین از سوختگیری نکردن به طور منظم لذت خواهید برد. طراحی هیبریدی النترا، موتور الکتریکی را بین موتور بنزینی و گیربکس قرار میدهد. این بدان معناست که میتواند کاملاً با انرژی الکتریکی کار کند و من در مورد رانندگی ۱۰ مایل در ساعت در یک پارکینگ صحبت نمیکنم. اگر باتری ۱.۳ کیلووات ساعتی به اندازه کافی شارژ داشته باشد، موتور بنزینی با سرعت تا ۷۵ مایل در ساعت خاموش میشود. در شهر، رانندگی بیصدا برای دقایق متوالی کار سختی نیست. اگر در بزرگراههای هموار هستید، موتور چهار سیلندر تا جایی که میتواند خاموش میشود.
مزایا: طراحی زیبا، کابین باکلاس، امکانات خوب برای این قیمت
وقتی بالاخره بعد از ۴۲۰ مایل باک را پر کردم، النترا میانگین ۵۱ مایل بر گالن را نشان داد. پمپ روی ۸.۲ گالن متوقف شد که پس از یک محاسبه ساده، برابر با ۵۱.۲ مایل بر گالن است. این مقدار کمی بهتر از میزان ترکیبی ۵۰ مایل بر گالن EPA است و برای دستیابی به آن نیازی به فدا کردن شتاب نیست.
همچنین نیازی نیست گیربکس واقعی را فدا کنید. النترا دارای یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه شش سرعته هوشمند است، در حالی که تویوتا پریوس فاقد گیربکس معمولی است. هوندا سیویک هیبرید دارای یک سیستم تک سرعته مشابه یک خودروی الکتریکی کامل است، اگرچه هر دو در یک خط مستقیم بسیار سریعتر هستند.
با نشستن پشت فرمان، با دور دوم "کم وعده/ پر عمل" مواجه میشوم. من انتقاداتی را درباره ارزان بودن کابین النتیرا شنیده بودم، اما این تریم سفید محدود با یک الگوی دو رنگ گرم اصلاً اینطور نیست. تزئینات پارچهای درب بلافاصله توجه من را به خود جلب کردند، که با دوخت متضاد و تزئینات بلندگوهای نقرهای Bose که شبیه به آنچه در پالیسید به مراتب گرانتر استفاده شده بود، تزیین شده بودند. مواد نرم در همه جا وجود دارند و صندلیها - که اکنون با چرم مصنوعی H-Tex هیوندای پوشانده شدهاند - در جلو گرم و تهویه میشوند.
به لطف صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۳ اینچی و کنسول مرکزی که کمی به سمت چپ متمایل شده است، یک حس کابین خلبان متمایز برای راننده وجود دارد. صحبت از کنسول شد، این یک نمونه مطالعهای از نحوه ارائه کنترلهای فیزیکی و در عین حال حفظ یک فضای داخلی تمیز و مرتب است. عملکردهای استریو و رسانه به طور مرتب در داشبورد زیر دریچههای تهویه مطبوع قرار گرفتهاند. تنظیمات تهویه مطبوع در زیر آن قرار دارند و آنها نیز به طور هوشمندانه و کارآمد سازماندهی شدهاند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک به راحتی با یک اهرم دنده برجسته کنترل میشود که من آن را دوست دارم، اما من ناامیدانه قدیمی هستم. من قبول دارم که چیزی مدرن مانند یک صفحه گرد یا یک اهرم کوچک فضای ارزشمندی را در کنسول آزاد میکند.
معایب: کابین تنگ، سیستم تعلیق میتوانست نرمتر باشد
حذف تقسیمکننده عجیب وسط در سمت مسافر کنسول نیز مقداری فضا را آزاد میکند. این موضوع به حس کابین خلبان بودن کابین کمک میکند، اما این موردی است که عملکرد بر فرم ارجحیت دارد. من در طول هفتهای که با النتیرا بودم، چندین مسافر را در صندلی جلو سوار کردم و هر کدام از تقسیمکننده احساس ناراحتی میکردند. سرنشینان صندلی عقب نیز کمی احساس تنگی میکردند، اما این یک سدان کوچک است. با این حال، اگر به طور معمول بستگان مسن با زانوهای دردناک را به پزشک میبرید، ارزش توجه دارد.
تنها نارضایتی دیگر من از النتیرا هیبرید، کیفیت سواری آن است. در جاده کمی پر صدا است که قابل قبول است زیرا ما در اینجا در مورد یک قایق زمینی لوکس صحبت نمیکنیم. اما هیوندای میتواند از چنین ماشینهایی الهام بگیرد و سیستم تعلیق را کمی نرمتر کند. به نظر من چیزها کمی سفت بودند، حداقل در این خودرو. اجازه دهید النتیرا N این عطش را رفع کند. النتیرا هیبرید باید آرام و مطیع باشد. از این گذشته، شما زمان زیادی را پشت فرمان خواهید گذراند قبل از اینکه برای سوختگیری توقف کنید.
هیچ یک از این مشکلات مانع از خرید من نمیشود. این خودرو مسلماً زیباترین خودرو در کلاس خود است و با قیمت ۳۱۲۸۰ دلار در تریم محدود رده بالا، یکی از ارزانترینها است. شما میتوانید ۱۰۰۰ دلار صرفهجویی کنید و یک تویوتا کرولا هیبرید XLE کم زرق و برقتر تهیه کنید، یا حدود ۱۰۰۰ دلار بیشتر برای یک هوندا سیویک اسپرت تورینگ هیبرید با قدرت قابل توجه بیشتر هزینه کنید.
اما هیوندای النتیرا هیبرید محدود ممکن است بهترین هر دو دنیا را ارائه دهد و ظاهر برجسته را با صرفهجویی استثنایی در مصرف سوخت، عملکرد معقول و طعمی از تجمل که به ندرت در این محدوده قیمت مشاهده میشود، ترکیب کند.
گالری: بررسی هیوندای النتیرا هیبرید محدود ۲۰۲۵
بررسی هیوندای النتیرا هیبرید محدود ۲۰۲۵ ۲۱ کریستوفر اسمیت / موتور۱ رقبا
- هوندا سیویک هیبرید
- تویوتا کرولا هیبرید
- تویوتا پریوس
هیوندای النتیرا هیبرید محدود ۲۰۲۵
- موتور: هیبرید چهار سیلندر ۱.۶ لیتری
- موتور الکتریکی: سنکرون مگنت دائمی تک
- باتری: لیتیوم یون ۱.۳۲ کیلووات ساعت
- قدرت: ۱۳۹ اسب بخار / ۱۹۵ پوند فوت
- گیربکس: اتوماتیک دو کلاچه شش سرعته
- نوع رانندگی: دیفرانسیل جلو
- بهره وری: ۴۹ شهر / ۵۲ بزرگراه / ۵۰ ترکیبی
- وزن: ۳۰۶۹ پوند
- ظرفیت نشستن: ۵
- حجم بار: ۱۴.۲ فوت مکعب
- قیمت پایه: ۲۶۲۵۰ دلار
- قیمت : ۳۱۲۸۰ دلار
رقابت تنگاتنگ: مقایسه النترا هیبرید با رقبا
هیوندای النترا هیبرید در بازار خودروهای سدان هیبریدی با رقبای سرسختی از جمله هوندا سیویک هیبرید، تویوتا کرولا هیبرید و تویوتا پریوس روبرو است. هر یک از این خودروها دارای مزایا و معایبی هستند که آنها را برای خریداران با نیازهای مختلف، مناسب میکند.
مزایای رقبای النترا هیبرید:
- هوندا سیویک هیبرید:
- عملکرد بهتر: سیویک هیبرید با قدرت بیشتر و شتاب سریعتر، تجربه رانندگی پویاتری را ارائه میدهد.
- فضای داخلی بیشتر: سیویک هیبرید در مقایسه با النتیرا، فضای پای و سر بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
- قابلیت اطمینان بالا: هوندا به طور سنتی به خاطر قابلیت اطمینان و دوام محصولاتش شناخته شده است.
- تویوتا کرولا هیبرید:
- مصرف سوخت استثنایی: کرولا هیبرید با میزان مصرف سوخت بسیار پایینی که ارائه میدهد، گزینهای مقرون به صرفه برای رانندگی روزانه است.
- هزینههای نگهداری پایین: تویوتا کرولا به دلیل هزینههای نگهداری و تعمیر پایین شهرت دارد.
- ارزش فروش مجدد خوب: کرولا هیبرید به دلیل محبوبیت و دوامش، ارزش فروش مجدد خوبی را حفظ میکند.
- تویوتا پریوس:
- پیشگام هیبریدی: پریوس به عنوان یکی از اولین خودروهای هیبریدی تولید انبوه، سالهاست که در این زمینه پیشتاز بوده است.
- فناوری هیبریدی پیشرفته: پریوس از جدیدترین فناوری هیبریدی تویوتا بهره میبرد که منجر به بهرهوری سوخت بالا و آلایندگی کم میشود.
- طراحی منحصر به فرد: پریوس با طراحی خارجی متمایز و آیرودینامیک خود، از سایر رقبا متمایز است.
نتیجهگیری:
انتخاب بهترین خودرو در نهایت به نیازها و اولویتهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال عملکرد ورزشی و فضای داخلی بیشتر هستید، هوندا سیویک هیبرید گزینهی مناسبی است. اگر صرفهجویی در مصرف سوخت و هزینههای پایین برایتان در اولویت است، تویوتا کرولا هیبرید و تویوتا پریوس گزینههای مناسبی هستند. هیوندای النتیرا هیبرید نیز با توازن مناسبی از طراحی جذاب، امکانات خوب و مصرف سوخت مناسب، گزینهای ارزشمند در این کلاس محسوب میشود.
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.